Witryna „Uczyć się z historii” to platforma publikacji
projektów edukacyjnych (realizowanych w szkołach i edukacji
pozaszkolnej z młodzieżą) poświęconych historii
Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka
Projekty

William H. Kilpatrick w swojej książce The Project Method zaproponował metodę nauczania, która akcentowała rolę samodzielnego zdobywania wiedzy przez uczniów w toku wspólnego realizowania zainicjowanego przez nauczyciela zadania. Idea metody projektu sprawdza się również w edukacji historycznej. Na stronie publikujemy projekty edukacyjne, w których uczniowie podejmują pracę nad interpretacją dwudziestowiecznych doświadczeń totalitaryzmów. W swoich działaniach wykorzystują wiele narzędzi i rozwiązań, wykraczających poza standardowy szkolny schemat nauczania historii.

Znajdź projekt

Ostatnio dodane projekty

Peenemünde (Niemcy) — koniec wojny w naszej miejscowości
24 października 2007

Muzeum w Peenemünde już od przełomu lat 2002/2003 współpracowało ze szkołą im. Heinricha Heine w Karlshagen przy realizacji długoterminowego projektu. W 2005 roku przez kilka miesięcy uczniowie z tej szkoły pracowali po lekcjach nad przygotowywaniem wystawy „Koniec wojny w naszej miejscowości”. W działaniach tych wspierał ich nauczyciel oraz pracownicy muzeum. Wystawa została otwarta w dniu 60. rocznicy zakończenia II wojny światowej.
Opis projektu pochodzi z partnerskiej strony „Lernen aus der Geschichte
.

 
„Polska droga do społeczeństwa obywatelskiego”
24 października 2007

Społeczeństwo obywatelskie to przeciwieństwo społeczeństwa ujarzmionego przez totalitarny ustrój. Uczniowie z Zespołu Szkół Technicznych w Zbąszynku poznawali realia życia w PRLu i historię walki Polaków o wolność. Ta wiedza pozwoliła im docenić wartość współczesnej Polski, w której rozwija się mimo trudności nowe społeczeństwo obywateli, świadomych swoich praw i wpływu na kształt państwa.

 
„Przywróćmy Pamięć” — historia diaspory żydowskiej w naszej miejscowości
16 października 2007

Program „Przywróćmy Pamięć” przeznaczony jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych i może być realizowany zarówno w czasie lekcji, jak również jako element pracy kół zainteresowań, samorządu uczniowskiego czy w ramach innych zajęć pozaszkolnych.

 
„9 maja - dzień w historii Europy” (9. Mai - der Tag in der Geschichte Europas)
09 października 2007

Młodzi ludzie z Polski, Ukrainy i Niemiec przeprowadzili ze świadkami historii z tych krajów wywiady dotyczące doświadczeń końca wojny – 9 maja 1945 roku.
Opis projektu pochodzi z partnerskiej strony Lernen aus der Geschichte

 
 |  1  |  …  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  | 
Projekty najczęściej czytane
„Memento”. Obóz koncentracyjny dla dzieci w Litzmannstadt [Łódź]
08 maja 2008
Sytuacja Polaków podczas II wojny światowej — w historycznej perspektywie Głuchołaz
20 października 2008
„Kop tam, gdzie stoisz”: Malachow - Obóz przyległy Ravensbrück („Grabe, wo du stehst”: Malachow - Ein Aussenlager von Ravensbrück)
04 lutego 2009
„Auschwitz. Memento — multimedialne archiwum”
24 października 2007