To jest miejsce publikacji materiałów „do pobrania”, które mogą służyć szeroko rozumianej edukacji (nie tylko historycznej), być przydatne w życiu szkoły i aktywność pozaszkolnej, zarówno nauczycieli, jak i uczniów: dłuższe artykuły, instrukcje, dokumenty oświatowe (np. odnoszące się do zarządzeń ministerialnych), podręczniki, scenariusze itp. Także materiały pokazujące, jak z edukacją radzą sobie nauczyciele w innych krajach europejskich.
Chętnie przedstawimy tu teksty nadesłane przez użytkowników naszego portalu, którzy zechcą podzielić się z innymi swoim doświadczeniem i służyć pomocą w rozwiązywaniu różnych problemów.
Zestaw narzędzi został zaprojektowany aby dostarczyć organizacjom starszych osób oraz innym zainteresowanym uczestnikom informacje, pomysły, sugestie i wskazówki niezbędne do planowania, organizacji i prowadzenia niewielkich spotkań ze starszymi osobami.

Fundacja KLAMRA, realizując projekt Mowa Miłości w ramach Programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z Funduszy EOG, wydała publikację kampanii MOW@ MIŁOŚCI.

Rocco Buttiglione, włoski polityk, Minister do Spraw Europejskich, podkreśla w swoim tekście „Prawa człowieka …. dziś”, że „prawa człowieka przysługują każdej jednostce ludzkiej”, ale równocześnie zauważa, że „ich treść i zakres są całkowicie uzależnione od tego, kim jest człowiek, co stanowi jego istotę”. I dalej zaznacza, że istnieją trzy różne sposoby określania praw człowieka: metafizyczne; ogólnoludzkie i kulturowe.
Źródło.

Analiza trzech case studies dotyczących grup dyskryminowanych bądź marginalizowanych: Żydów, Afroamerykanów oraz Tutsi. Scharakteryzowanie tych przypadków ma na celu uświadomienie uczestnikom warsztatu występowania zjawiska stereotypizacji oraz uprzedzeń rasowych, zarówno w przeszłości, jak i obecnie, a przede wszystkim – ukazanie, jak wielkim są one zagrożeniem. To druga z trzech części cyklu realizowanego w ramach zajęć z kompetencji międzykulturowych Klasy Kompetencji Międzykulturowych.

Zachęcamy do inspirowania się wypracowanymi w ramach projektów Ośrodka KARTA postulatami dotyczącymi łączenia edukacji historycznej z edukacją na rzecz praw człowieka.
