Witryna „Uczyć się z historii” to platforma publikacji
projektów edukacyjnych (realizowanych w szkołach i edukacji
pozaszkolnej z młodzieżą) poświęconych historii
Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka
Artykuły

How to Use Social Software in Higher Education (2009)

Udostępnij na Facebooku

Autor: redakcja

Jak wykorzystywać oprogramowanie społecznościowe w edukacji wyższej? Publikacja powstała w ramach międzynarodowego projektu iCamp.

How to Use Social Software in Higher Education to publikacja będąca rezultatem trzech lat prac w ramach projektu iCamp, finansowanego przez Komisję Europejską. Jedną z autorek opracowania jest Karolina Grodecka z Centrum e-Learningu Akademii Górniczo-Hutniczej.

Społeczności wirtualne to jeden z najbardziej dynamicznych kierunków rozwoju współczesnego internetu. Wykorzystywane głównie do zabawy, poznawania znajomych czy wymiany zasobów internetowych (filmów, muzyki, linków) posiadają także potencjał edukacyjny. Uczniowie i studenci funkcjonując w ramach serwisów społecznościowych, publikując notki na blogach czy redagując hasła w Wikipedii dyskutują o historii, języku, literaturze. Ta internetowa przestrzeń posiada duży edukacyjny potencjał - trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób z niego skorzystać.

Taką wiedzę udostępnia publikacja projektu iCamp. Podręcznik ma charakter praktyczny, każdy rozdział przedstawia wykorzystanie narzędzia (blogi, wiki, RSS, Google Docs, Google Calendar, wyszukiwarki) w konkretnej sytuacji dydaktycznej.

Więcej informacji o projekcie znaleźć można na stronie www.icamp.eu. Przygotowywane jest polskie tłumaczenie.

icamp.eu

Dokumenty
Linki
Czy wiesz, że...
Zbiory ikonograficzne Ośrodka KARTA (OK) obejmują blisko 150 tysięcy zdjęć? Archiwum Fotografii OK istnieje od 1996 roku. Jego celem jest gromadzenie i opracowanie zbioru fotografii z zakresu historii społecznej XX wieku z terenu Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, ratowanie ...