Witryna „Uczyć się z historii” to platforma publikacji
projektów edukacyjnych (realizowanych w szkołach i edukacji
pozaszkolnej z młodzieżą) poświęconych historii
Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka
Artykuły

How to Use Social Software in Higher Education (2009)

Udostępnij na Facebooku

Autor: redakcja

Jak wykorzystywać oprogramowanie społecznościowe w edukacji wyższej? Publikacja powstała w ramach międzynarodowego projektu iCamp.

How to Use Social Software in Higher Education to publikacja będąca rezultatem trzech lat prac w ramach projektu iCamp, finansowanego przez Komisję Europejską. Jedną z autorek opracowania jest Karolina Grodecka z Centrum e-Learningu Akademii Górniczo-Hutniczej.

Społeczności wirtualne to jeden z najbardziej dynamicznych kierunków rozwoju współczesnego internetu. Wykorzystywane głównie do zabawy, poznawania znajomych czy wymiany zasobów internetowych (filmów, muzyki, linków) posiadają także potencjał edukacyjny. Uczniowie i studenci funkcjonując w ramach serwisów społecznościowych, publikując notki na blogach czy redagując hasła w Wikipedii dyskutują o historii, języku, literaturze. Ta internetowa przestrzeń posiada duży edukacyjny potencjał - trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób z niego skorzystać.

Taką wiedzę udostępnia publikacja projektu iCamp. Podręcznik ma charakter praktyczny, każdy rozdział przedstawia wykorzystanie narzędzia (blogi, wiki, RSS, Google Docs, Google Calendar, wyszukiwarki) w konkretnej sytuacji dydaktycznej.

Więcej informacji o projekcie znaleźć można na stronie www.icamp.eu. Przygotowywane jest polskie tłumaczenie.

icamp.eu

Dokumenty
Linki
Czy wiesz, że...
W roku 2010 siedmioro laureatów konkursu „Historii Bliskiej” uczestniczyło w zagranicznych, kilkudniowych seminariach dla młodzieży? Spotkania, polegające na wymianie doświadczeń między uczestnikami różnych konkursów historycznych organizowanych w ...