Witryna „Uczyć się z historii” to platforma publikacji
projektów edukacyjnych (realizowanych w szkołach i edukacji
pozaszkolnej z młodzieżą) poświęconych historii
Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka
Artykuły

W sekcji tej zamieszczamy ciekawe artykuły o tematyce historycznej, edukacyjnej i dydaktycznej. Mamy nadzieję, że znajdą tu Państwo wiele ważnych i potrzebnych informacji, a także inspiracji do swojej pracy.
Zachęcamy do przysyłania własnych tekstów, zarówno historycznych (odnoszących się do tematyki portalu), jak i pokazujących Wasze doświadczenie szkolne, sprawdzone metody lub właśnie te innowacyjne, których warto spróbować.

Znajdź artykuł

Ostatnio dodane artykuły

Analiza podręcznika „Historia a prawa człowieka” przez uczniów gimnazjum
31 lipca 2014
Autor: Agnieszka Sławińska, nauczycielka, Gimnazjum w Wiskitkach

W ramach warsztatów w Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Wiskitkach uczniowie dokonali analizy różnego rodzaju materiałów źródłowych dotyczących praw człowieka. Dowiedzieli się, jaka była historia praw człowieka podczas krótkiego wykładu. Uczniowie poznali podział praw człowieka i sytuacji, w jakich są łamane. Uczestnicy zajęć – młodzi badacze z klas I i II gimnazjum – pracowali nad tekstami dotyczącymi łamania praw człowieka w państwie o reżimie totalitarnym, w relacji mniejszość – większość, prawa społeczne gwarantowane zwłaszcza w ramach Europejskiej Karty Społecznej, prawa oskarżonych i skazanych oraz prawa gwarantujące wolność słowa.

 
Prawa człowieka a historia - opinia
17 lipca 2014
Autor: Agnieszka Elżbieta Chmielowiec

Historycznie rzecz ujmując prawa człowieka są bardzo młodą dziedziną prawa, na tyle jednak aktualną i żywą, że problematyka z nią związana jest nieustanie przedmiotem zainteresowań nie tylko ekspertów. Każdy bowiem człowiek z samego faktu istnienia godności ludzkiej posiada pewne przyrodzone prawa. Zatem w interesie absolutnie każdego człowieka jest, aby prawa te były respektowane. Jako ludzie różnimy się od siebie, ale każdy z nas ma marzenia i stara się je realizować, chce być wolny i bezpieczny, ma prawo do własnej opinii, pragnie wierzyć w to co sam uznaje za słuszne etc. – to łączy nas wszystkich. 

 
Koalicja na rzecz Edukacji Antydyskryminacyjnej
27 maja 2014
Autor: Koalicja na rzecz Edukacji Antydyskryminacyjnej

Koalicja zrzesza grupy, organizacje i podmioty społeczne, które realizuja działania z obszaru edukacji antydyskryminacyjnej. Celem Koalicji jest wprowadzenie rzetelnej edukacji antydyskryminacyjnej do systemu edukacji formalnej w Polsce. Realizuje ona w tym celu działania rzecznicze, prowadzac dialog z decydentami / decydentkami w obszarze edukacji formalnej.

 
Program grantowy Nauczanie Praw Człowieka
01 kwietnia 2014
Autor: Dr. Martin Salm

Fundacja „Pamięć, Odpowiedzialność i Przyszłość“ (EVZ) realizowała program „Menschen Rechte Bilden“ [Nauczanie praw człowieka] adresowany do instytucji, które w Niemczech i w Europie Środkowo-Wschodniej angażują się na rzecz upamiętnienia zbrodni narodowego socjalizmu, II wojny światowej i Holokaustu lub też na rzecz kształcenia o lub na rzecz praw człowieka. 

 
 |  1  |  …  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  …  |  39  | 
Artykuły najczęściej czytane
Perspektywy Web 2.0 a rozwój edukacji historycznej (2008)
17 lipca 2007
Autor: Zbigniew Osiński
Podstawa programowa z historii dla gimnazjalistów
12 lutego 2008
Drugi Sierpień (1988)
29 sierpnia 2008
Autor: Andrzej Grajewski
Medium: www.onet.pl
„Solidarność” a systemowe przekształcenia Europy Środkowo-Wschodniej
04 września 2006
Autor: Alicja Wancerz-Gluza
Medium: portal MSZ