Witryna „Uczyć się z historii” to platforma publikacji
projektów edukacyjnych (realizowanych w szkołach i edukacji
pozaszkolnej z młodzieżą) poświęconych historii
Polski i jej sąsiadów w XX wieku oraz prawom człowieka
Aktualności

„W obliczu Zagłady...” - scenariusz interdyscyplinarnej lekcji

17.04.2009 | piątek | Udostępnij na Facebooku

Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście udostępniło na stronie internetowej Muzeum scenariusz lekcji dla gimnazjów i szkół średnich.

W obliczu Zagłady. Ratujący, bierni świadkowie, sprawcy i ich pomocnicy to lekcja, która powstała w wyniku współpracy pomiędzy Instytutem Historii Wizualnej i Edukacji Fundacji Shoah (SFI) Uniwersytetu Południowej Kalifornii a Międzynarodowym Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau. Autorami jej są polscy eksperci Robert Szuchta i Piotr Trojański  Scenariusz lekcji był także konsultowany z nauczycielami języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie.

Lekcja zawiera fragmenty audiowizualnych relacji osób ocalałych z Holokaustu, świadków i ratujących Żydów, pochodzące z Archiwum Instytutu Fundacji Shoah, a także materiały źródłowe  ilustracje i tabele. Skierowana jest przede wszystkim do nauczycieli pracujących z młodzieżą w wieku od 15 do 19 lat, uczących historii, języka polskiego i wiedzy o społeczeństwie. Jej celem jest przeanalizowanie złożonej roli, jaką w trakcie Holokaustu odgrywały jednostki oraz zachęcanie uczniów do stawiania sobie w tym kontekście pytań oraz krytycznego i analitycznego myślenia.

Materiały dostępne są na stronie pl.auschwitz.org.pl

mw